הכרויות בחינם 10 – אתר הכרויות ללא דמי מנוי

בניית קשר זוגי חדש

בניית קשר זוגי חדשלבנות קשר זוגי חדש כפתיחת דף חדש בחיים זה לא קל אבל בטוח אפשרי. כדי להבטיח את ביסוסו והצלחתו של הקשר, יש להתייחס אליו כאל תחילת התנסות חדשה, אשר כמוה לא ידעתי בעבר (אני יודע שזה נשמע קצת לא מעשי לאור החוויות והתנסויות בעבר, שאנו נושאים איתנו).
גישה והתייחסות כזאת אל התחלה חדשה, תקל על הפניית מחשבות, כוונות וכוחות הדרושים להשקעה בבניית קשר זוגי. אין להיות שבויים בידי העבר. אמירות כמו: מה הייתי…., מה היה לי …. או מי היו בני-זוגנו ולחפש כדוגמתם, מונעות פתיחות להתנסויות אחרות.

יש לזכור שאין שני אנשים 100% מתאימים

כולם יודיעם שאין שני אנשים זהים (גם אצל תאומים זהים קיים שוני באישיותם, ככל שהם מתבגרים) ולכן, קשר זוגי חדש יהיה אחר. אולי טוב פחות, אולי טוב יותר, אבל אחר.
התייחסות לקשר זוגי בעבר, רצויה בעיקר לשם הפקת לקחים, איתור השגיאות שנעשו, כדי להימנע מחזרה עליהן. חשיבה וחיפוש אחר תשובות לשאלות כמו: מה השתבש?, למה זה נגמר?, עשויות להיות לעזר רב.

אבן יסוד, עליה ניבנה קשר זוגי, היא התקשורת ואין הכוונה לפלאי טכנולוגיית התקשורת האלקטרונית, על גווניה וסוגיה, אלא תקשורת בין אישית ישירה, להעברת והבהרת מסרים). ככל שנשכיל להשתמש בערוצי התקשורת האישית (דיבור, מגע ומעשים) תוך איתור ערוצי קשר ברורים, אשר יאפשרו לשני בני-זוג קליטה טובה והבנת המסרים, כך יפחתו אי ההבנות ופרושים שגויים, העלולים להיות למכשול בבנייתו של הקשר הזוגי.

תתייחס לבן/בת זוג כפי שאתה רוצה שיתייחסו אליך

ישנה נטייה בקרב רבים מאיתנו, לציפייה, שבני – זוגנו ינהגו כלפינו כפי שאנו היינו רוצים ואנו מאוכזבים כאשר הם אינם מנחשים (או מנבאים) את מחשבותינו ורצונותינו. בני-זוג אינם צריכים לעסוק בניחושים ובניבויים !!
עלינו לבקש, לרמוז ולכוון. הדרך הטובה להביע את משאלותינו ואת רצונותינו היא באמצעות מסרים כמו: היה משמח אותי, אילו.., היה עושה לי טוב, אם.., מה דעתך ש… וכדומה. התעניינות כנה בבני-זוגנו ובמעשיהם, כמו: מה עבר עליך היום?, הקשבה, תגובות עידוד או השתתפות וכן שיתופם במה שעובר עלינו, יוצר תחושה, אצל בני-זוגנו, שאיכפת לו/ה ממני…. מחמאות, חיזוקים, הבעת רגשי חיבה או אהבה, הן מעין נוסחות פלא לבניית קשר זוגי, לביסוסו ולקיומו.

עמוד זה נצפה ע"י 2,075 גולשים

למד/י עוד על אהבה, אתרי הכרויות וזוגיות

Exit mobile version