הכרויות בחינם 10 – אתר הכרויות ללא דמי מנוי

השפעת ההשכלה על הקשר הזוגי

השפעת ההשכלה על הקשר הזוגיבעולמנו ה”מודרני”, בו הטכנולוגיה והמדעים השונים, מתפתחים ב”צעדי ענק” וכמות המידע והידע גדלה ללא הפסק, דרושה השכלה רחבה, ככל האפשר, על מנת להתקדם ולהשתלב במקצועות, עיסוקים ומישרות, בהם יש דרישה.
לידע ומיומנות מוכחים בצורת תארים ותעודות. למרבה הצער, אין התארים והתעודות יכולים להבטיח הצלחה בתחומי העיסוק השונים. על מנת להצליח בכל תחום (כמעט) , יש צורך ב”חכמת חיים” ו”טיפ, טיפה מזל”. ההשכלה היא דבר נרכש / נלמד (חשובה ובעלת ערך).
הבינה (האינטליגנציה), היא דבר שאיתו נולדים, המקנה יכולת לפתח “חכמת חיים” (אשר ערכה רב יותר, במקרים רבים).

על השכלה וחכמת חיים

אין ספק, כי השילוב של שני הדברים גם יחד: השכלה ו”חכמת חיים”, הוא הצירוף הטוב ביותר. בתחומי החיים האישיים בכלל, ובקשר זוגי בפרט, על אף חשיבותה של ההשכלה, “חכמת החיים” היא ה”מכשיר”, שבעזרתו ניתן לנווט את “ספינת הזוגיות” ב”ים החיים” היום יומיים ולהשיטה על “מי מנוחות” ל”חוף מבטחים” או על “מים סוערים”…
מאחר והתקשורת בין בני-זוג מהווה בסיס חשוב לקשר זוגי מוצלח, יש צורך ב”שפה משותפת” ביניהם. כאשר הפערים בהשכלה בין בני-זוג גדולים מדי, עשוי להיווצר “קצר” בתקשורת בשלב כלשהו ולהוות איום על קיום בסיס ההבנה שביניהם. יש המעדיפים בני-זוג, בעלי השכלה זהה או דומה לשלהם ואינם מוכנים ליצור קשר זוגי עם בעלי השכלה נמוכה יותר (אקדמאים הרוצים אקדמאים), גם אם הצדדים האחרים באישיות הצד ה”מועמד”, מתאימים לרצונותיהם.

כל אחד והעדפות שלו

יש, המעדיפים בני-זוג, בעלי השכלה נמוכה יותר משלהם (בוודאי לא גבוהה ממנה), דבר, המקנה להם הרגשת חשיבות ואף עליונות מסוימת על פני בני-זוגם.
יש מי שחשים “מאוימים” על ידי בני-זוג, בעלי השכלה הגבוהה משלהם והדבר גורם להם לחוסר בטחון בדבר תדמיתם בעיני בני-זוגם.
יש, מי שמעדיפים בני-זוג, בעלי השכלה הגבוהה משלהם, הדבר מקנה להם הרגשת ערך עצמי רב יותר, נוכח העובדה שהם רצויים על ידי בני-זוג משכילים יותר, למרות השכלתם הנמוכה יותר. במקרים רבים מהווים בני-זוג המשכילים יותר, מושא להערכה, כבוד ואולי אף הערצה כלפי ה”צד שכנגד”….
יש כמובן, מי שמחפשים את ה”אדם” כבני-זוגם, ללא קשר להשכלה ובלבד שיהיו בעלי תכונות באישיותם, העשויות להקנות תחושה של יחד, כבוד, חום, הבנה, הרגשת “נוחות” ו…אהבה.

פורסם ע”י חיים ר.

עמוד זה נצפה ע"י 1,847 גולשים

למד/י עוד על אהבה, אתרי הכרויות וזוגיות

Exit mobile version