הכרויות בחינם 10 – אתר הכרויות ללא דמי מנוי

מצבים שכדאי לקבל ייעוץ הכנה לזוגיות

מצבים כדאי לקבל ייעוץ הכנה לזוגיותהבעיה העיקרית במציאת בן/בת שחייבת טיפול של איש מקצוע, היא חוסר מוטיבציה. כאשר דברים לא מצליחים לעיתים נוצרת תחושת כישלון ועייפות הגורמים לחוסר רצון להכיר אנשים חדשים. בתחום הזוגיות אנו משקיעים אנרגיה רבה. כדי שנצליח בתהליך כדאי שנעשה את הדברים נכון. חיפוש בני זוג יכול להיעשות בדרכים רבות. הצלחתו תלויה ביכולת להציג את עצמנו נכון, ולא פחות חשוב בהחלטה על האמצעים שבחרנו לחפש דרכם. אך עוד לפני שנצא לחיפושים, חשוב שנדע את מה שאנחנו רוצים כדי שלא ניכנס לקשרים חסרי סיכוי. אין ספק שאנשי מקצוע בתחום הפסיכולוגיה יכולים לעזור.

להלן סיבות העיקריות שבגללן מומלץ לקבל ייעוץ הכנה לזוגיות:

תפיסות מחשבתיות

הצורך בבן זוג אידאלי – מחקר מראה ככל שהאדם בררני יותר, ככל שהוא מאמין ש “זוגיות מוצלחת דורשת התאמה מרבית בין בני הזוג”, ככל שהוא מחכה לאחת והיחידה כך הסיכוי ליצירת זוגיות הולך ופוחת. בהכשרה נקבל כלים ליצירת זוגיות גם מול התאמה חלקית (שבנינו זה המצב הנפוץ).
חוסר גמישות מחשבתית – בד”כ כל אחד מגיע עם צורת חשיבה כיצד בן\בת הזוג אמורים להתנהג. כיצד הזוגיות צריכה להיראות. וכתוצאה עלולים להתפתח מאבקי כוח בין בני הזוג. חשוב לדעת שאין נוסחת זוגיות אידיאלית וכל זוג אמור ללמוד ליצור מערכת שותפות מאוזנת אשר תאפשר לשני בני הזוג להרגיש טוב.

קשיים בילדות

המודל הזוגי מההורים – ידוע שאלו אשר ראו מערכת זוגית לא מוצלחת בילדותם. שמי שבילדותם חוו קשיים במערכת הזוגית בבית ההורים. עלולים להתקשות ביצירת הזוגיות של עצמם. ועלולים לשכפל את מה שראו בילדותם. במצב שכזה חשוב ללמוד מהם דפוסי ההתנהגות המכשילים העלולים להקשות על יצירת הזוגיות. וללמוד כיצד לעשות זאת אחרת.

קשיים רגשיים מילדות – חוויות ילדות של נטישה, חוויות של כשלון עלולות לפגוע ביכולת להרגיש בטחון ואינטימיות בקשר הנוכחי. התמודדות ושחרור חוויות אלו יכולה להביא ליצירת תפיסה בוגרת ומוצלחת שבה קשיי הילדות נשארים מאחור ואינם מתלווים לעולמינו המבוגר.

קשיי תקשורת

הוא לא מבין אותי, היא מדברת כל הזמן, תעזבי לא רוצה לדבר על זה עכשיו…… תלונות אלו ועוד מופיעות לרוב בקשר הזוגי. חשוב ללמוד כיצד לתקשר ביום יום, ויותר מזה כיצד לתקשר ברגעי משבר.

שעמום

הקשר ממצא את עצמו, דבר שמוליד את הצורך לעבור לקשר אחר. לעיתים הפתרון הוא דווקא ברכישת המיומנות כיצד לתחזק את הקשר כך שלא ידעך. על ידי דברים פשוטים ניתן להחיות את הקשר הזוגי.

פחדים וחוסר ביטחון עצמי

זוגיות יש בה מרכיב של מחוייבות, נכון שיש בה הנאה רבה, אך לגור עם אותו בן הזוג, לחשוב שנעביר את כל חיינו יחד, לעיתים זאת מחשבה מלחיצה. כאשר ישנם פחדים שכאלה כדאי לבוא ולפוגג אותם. חשוב שלא להתחיל את חיי הנישואין עם המחשבה: “מקסימום אתגרש אם זה לא יצליח”.

תקיעות רגשית בקשרים מהעבר

האקס המיתולוגי, הזוגיות הקודמת שהסתיימה בקולות צורמים. אלו יכולים להעיב על הקשר הנוכחי, אשר צריך להתחיל ממקום חדש. אפשר וחשוב לשחרר את הקשרים הקודמים, וללמוד להתמקד וליהנות מהקשר הנוכחי.

בעיות במיטה

מופנמות, חוסר יזימה, מתירנות אינטימי, תחושת חוסר סיפוק… כל אלו ועוד כאשר הם מופיעים בקשר הזוגי עלולים להעיב על הצלחתו. ניתן למצוא את הדרך להביא את בני הזוג לקשר אינטימי טוב המספק את שני הצדדים.

הכנה להורות

לעיתים ישנו חשש מלהביא ילדים. זוג צעיר אשר מוצא את עצמו מקים משפחה, עלול להרגיש חוסר אונים ולחץ מול המשימה. על ידי התכוננות ולמידה אפשר להגיע לתהליך שכשזה בטוחים ומוכנים יותר.
וכמו שבחור אחד אמר “הורי לא אמרו לי שזוגיות זה דבר כל כך קשה” אז נכון זה קשה עד ש……. עד שיודעים מה לעשות, ואחרי זמן מה, לאחר שהאסימון נפל הוא גילה שבמקום להאבק עם אישתו הם פועלים במשותף והדרך שלהם הפכה להרבה יותר נעימה.

עמוד זה נצפה ע"י 1,013 גולשים

למד/י עוד על אהבה, אתרי הכרויות וזוגיות

Exit mobile version