הכרויות בחינם 10 – אתר הכרויות ללא דמי מנוי

תהליך הבחירה של בני זוג – כיצד?

אין ספר שיש הגורמים המפתחים את רגש האהבה בתהליך ההיכרות. פסיכולוגים והסוציולוגים טוענים לגבי המשפחה והנישואין שקיימים מספר מודלים המסבירים מה עובר על בני זוג שנמצאים בתהליך של חיזור ובחירה עד שהם מחליטים למי מתאים להם להינשא. המודלים התיאורטיים מסבירים את התהליכים הרגשיים והשכליים העוברים על בני הזוג – ביחד ולחוד – עד שהם חשים מספיק התאמה, קירבה ואהבה כדי להיות בטוחים בבחירתם כבסיס להסכמה להינשא.

כיצד מתפתח רגש האהבה

כיצד מתפתח רגש האהבה, שהוא, לרובנו, רגש בסיסי הכרחי על מנת להגיע לקשר רציני, ואשר ישמש בהמשך כבסיס לנישואין?
רווקים/ות ופנויים/ות מנסים תמיד למצוא את המינון הנכון בין מרכיבי הרגש והשכל בתהליך הבחירה. כדי לשלב ההתאהבות בתהליך הבחירה יש חשיבות, משום ששלב זה הוא האידיאל שלאורו שופטים את המשך היחסים.

גם בשלבים המאוחרים יותר של קשר הנישואין, בייחוד בשעת משבר – כאשר זוגות מדברים על השבת הניצוץ הרומנטי ליחסים ביניהם – הם מתכוונים לשלב של ההתאהבות אותו הם רוצים להחזיר ולשמר.
ההנחה הבסיסית היא, שבני הזוג מצפים לחוות את רגש האהבה בשלב הבחירה, ולכן חשוב להסביר ולנתח מהו אותו רגש שאנו מזהים כרגש אהבה.

האהבה וההתאהבות

הזווית לנושא רגש האהבה וההתאהבות, כפי שהוא מתקיים בתהליך הבחירה: “אהבה, על-פי האמונה העממית, היא עיוורת. היא מעין כישוף קסום ומסתורי המשתלט על נאהבים, בעוד שהם אינם שולטים בו. למרות הפופולריות הרבה של תפיסה זו, בכל זאת ניתן כמעט תמיד לזהות משתנים “אובייקטיביים” או “ניתנים לתצפית”, כאשר מנתחים את המשיכה הראשונית בין שני אנשים. חשוב לבחון משתנים אלה, משום שבניגוד לכישוף המסתורי המצוי לגמרי מחוץ לשליטתנו, הם נמצאים בתוכנו והנם חלק מאתנו.

המשתנים יכולים להסביר כיצד התאהבנו באדם מסוים, ומדוע. כאשר אנו מתאהבים אנו נוטים להניח כי הקסם נוצר באופן בלעדי על-ידי התכונות המושכות הללו של האדם האהוב.
לעיתים נדירות ביותר אנו מביאים בחשבון את השפעתן של נורמות חברתיות המגדירות לגבינו מיהו בן הזוג המתאים, את השפעתן של ציפיות שנבנו בנו בילדות, או את השפעתו של עירור רגשי שאינו שייך כלל לעניין. איכשהו, נראה לנו, שאם נודה בהשפעתם על בחירת אובייקט ההתאהבות של גורמים כחוויות ילדות, רקע חברתי, או מצב רגשי זמני – זה עשוי לפגום בקסם של החוויה.

נכתב ע”י: יוסי ד.

עמוד זה נצפה ע"י 1,675 גולשים

למד/י עוד על אהבה, אתרי הכרויות וזוגיות

Exit mobile version